• 1396/12/15 - 12:26
  • 140
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
تشدید نظارتهای بهداشتی از نیمه دوم اسفند ماه

بازرسین بهداشتی = حافظ سلامتی

از پانزدهم ماه پایانی سال 96 شاهد شروع فعالیت های نوروزی ناظرین بهداشتی در سطح استان هستیم

 

مانور بسیج سلامت نوروزی با حضور معاونت بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت شهرستان و نیز کلیه کارشناسان بهداشت محیط صبح امروز برگزار گردید. با برگزاری این مانور در آستانه آغاز سال نو و حضور تعداد کثیری از مسافرین و زائرین کریمه اهل بیت(س) در شهر مقدس قم، فعالیت بازرسان بهداشت محیط و تشدید نظارتهای بهداشتی در سطح استان رسما آغاز گردید. 

دکتر ایزانلو، معاون محترم بهداشتی در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع کارشناسان بهداشت محیط، فعالیت این گروه را بعنوان ویترین و پیشانی فعالیتهای مرکز بهداشت عنوان نموده و اهمیت رسالت آنها را با خدمت به زائرین صدچندان دانستند. ایشان در بخشی از سخنان خود هماهنگی های درون بخشی و برون بخشی ، آموزش و اطلاع رسانی گسترده، نظارت و بازرسی های دقیق و مستندسازی و گزارش دهی شفاف فعالیتها را از جمله وظایف مهم گروه بهداشت محیط برشمردند. 

در ادامه برنامه از کارشناسان و بازرسان موفق و نمونه در فعالیتهای سال 96 تجلیل بعمل آمد و در پایان برنامه کلیه کارشناسان در قالب اکیپهای تعیین شده جهت اغاز نظارتهای نوروزی به منطقه نظارتی خود اعزام شدند. 

لازم به ذکر است در طول برنامه ریاست محترم مرکز بهداشت شهرستان  گزارشی از فعالیتهای واحد بهداشت محیط شهرستان را ارائه نموده و کارشناس مسئول واحد بهداشت محیط آن مرکز نیز برنامه کشیک نوروزی سال 97 را تشریح نمودند. 

در طول اجرای طرح در یک ماه ، 55 کارشناس بهداشت محیط در قالب تیمهای دو و سه نفره روزانه و یک تیم بصورت شبانه به انجام نظارتهای دقیق خواهند پرداخت که با توجه به عضویت مرکز بهداشت در ستاد تسهیلات زائرین در صورت لزوم و با توجه به منطقه و نوع بازدید، نظارتهایی  بصورت گشت مشترک با سازمانهای نمایندگان فرمانداری، میراث فرهنگی، اماکن، اصناف، تعزیرات، صنعت و معدن و راهداری انجام خواهد شد.

علاوه بر سطح شهر بخشهایی مثل کهک، جعفریه ، قنوات و دستجرد نیز تیم های مشترک اعزام و مورد نظارت واقع خواهند شد. 

در طول نظارتها مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، مساجد، هتل، مهمانپذیر، بوستانها، نمازخانه ها، اماکن مسیر راهی و ... بازدید شده و  از 2%  مراکز  نمونه برداری مواد غذایی انجام خواهد شد. همچنین کلیه تاسیسات آبرسانی و منابع آب در سطح شهر کلرسنجی شده و از آب آنها، استخرها، آب اماکن زیارتی ، بوستانها و ... جهت انجام ازمایشات لازم  نمونه برداری خواهد شد.

 

 


  • گروه خبری : اخبار معاونت بهداشت
  • کد خبر : 28984
کلمات کلیدی