• 1401/12/16 - 13:49
  • 108
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

استقرار 30 اکیپ نظارتی و ستادی مرکز بهداشت قم در ایام نیمه شعبان

استقرار 30 اکیپ نظارتی و ستادی بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم در ایام نیمه شعبان

معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با اعلام این خبر گفت: از این اکیپ‌ها، 20 اکیپ در اطراف مسجد مقدس جمکران، 8 اکیپ در حرم مطهر و 2 اکیپ ستادی، جمعاً 30 اکیپ فعال خواهند بود.

 
 
دکتر سیامک محبی با تبریک فرارسیدن سالروز ولادت امام زمان(عج)و اعیاد شعبانیه اظهار داشت: معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی با استقرار 30 اکیپ نظارتی و ستادی در ایام نیمه شعبان نسبت به کنترل و نظارت بر آب و مواد غذایی و رعایت اصول بهداشتی نظارت دارد. 
 
معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم افزود:  از اکیپ‌های مذکور، 20 اکیپ در اطراف مسجد مقدس جمکران، 8 اکیپ در حرم مطهر و 2 اکیپ ستادی، جمعاً 30 اکیپ فعال خواهند بود. 
 
به گفته دکتر محبی در نظارت‌های بهداشتی کارشناسان بهداشت محیط با استفاده از دستگاه‌های پرتابل نظارت‌های ویژه نیمه شعبان از صبح روز 16 اسفندماه آغاز و تا  19 اسفندماه ادامه خواهد داشت. 
 
وی در ادامه به بیان اقداماتی که در این نظارت‌ها انجام خواهد شد اشاره و عنوان کرد: بازدید از اماکن حساس اطراف حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران توسط بازرسی بهداشت محیط با استفاده از دستگاه‌های پرتابل جهت کنترل لحظه‌ای سلامت آب و مواد غذایی و نظارت بر ایستگاه‌های صلواتی و موکب‌ها ازجمله این نظارت‌ها هستند. 
 
دکتر محبی ادامه داد: همچنین نظارت بر سلامت آب، نمونه‌برداری، کلر سنجی ، نظارت و انجام گندزدایی سرویس‌های بهداشتی اماکن مذهبی انجام و کلیه تانکرهای آب از روز قبل گندزدایی، کلر سنجی و نمونه‌برداری و سپس پلمپ شده‌اند.  
 
معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم  تأکید کرد: ایستگاه‌ها و موکب‌ها از روز گذشته مورد نظارت قرارگرفته و تا پایان تعطیلات تشدید نظارت‌ها ادامه خواهد داشت. 
 
وی تصریح کرد: تذکرات لازم به موکب داران، مسئولین ایستگاه‌های صلواتی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی اطراف حرم و جمکران در خصوص رعایت نکات بهداشتی داده‌شده است. 
 
دکتر محبی در پایان خاطرنشان کرد: همشهریان گرامی در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی و یا مشکلی در خصوص سلامت مواد غذایی و یا استفاده از ظروف یک‌بارمصرف غیرمجاز مشاهده کردند با سامانه 190 جهت رسیدگی به شکایات تماس حاصل نمایند.
  • گروه خبری : اخبار اختصاصی
  • کد خبر : 56596
کلمات کلیدی

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید