• 1397/02/05 - 14:23
  • 134
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

اختتامیه جشنواره سفیران سلامت دانش آموزی استان قم

.همزمان با هفته سلامت از برگزیدگان جشنواره سفیران سلامت دانش آموزی استان قم با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم و مدیرکل آموزش و پرورش استان قم تجلیل شد.

همزمان با هفته سلامت از برگزیدگان جشنواره سفیران سلامت دانش آموزی استان قم با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم و مدیرکل آموزش و پرورش استان قم تجلیل شد.

  این مراسم امروز در ناحیه دو آموزش و پرورش استان قم و با حضور دکتر ایرانی خواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم و دکتر شیخ الاسلام مدیرکل آموزش و پرورش استان قم، معاونت بهداشتی و جمعی از سفیران سلامت استان برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در این مراسم گفتند: امید به زندگی، درآمد سرانه و آموزش و پرورش به عنوان شاخص های توسعه هر کشور است که نشان دهنده لزوم آموزش و پرورش در هر کشوری است.

ایشان در ادامه فرمودند: 40 تفاهمنامه با مجموعه های استان امضا شده است که یکی از آنها سفیران سلامت است که توانسته اثرات بسیاری نیز به همراه داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفتند: امروزه تغذیه سالم، بیماری های واگیر و غیرواگیر و.. را دانش آموزان می دانند و حتی این مسائل را به دل خانواده ها نیز انتقال داده تا آنها نیز با مباحث مربوط به سلامت آشنا شوند.

دکتر ایرانی خواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این مراسم اظهار داشتند: خداوند به انسان بدن سالم داده است و باید برای حفاظت از این نعمت، مراقب خود باشیم.

ایشان عنوان داشتند: برای ارتقا سلامتی مراکز درمان وجود دارد، اما بدون تردید اهمیت مراکز بیمارستانی در ارتقا سلامتی و نشاط جامعه بسیار کمتر از اهمیت خود مراقبتی است، چرا که توجه به خود مراقبتی انسان را از مراجعه به مراکز درمانی بی نیاز می کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به سیاست های جهانی در خصوص اهمیت توجه به مباحث بهداشتی گفتند: این امر در شعارهای هر ساله نیز مشخص است و از این رو باید همواره در راستای توجه به مسائل بهداشتی و خود مراقبتی بکوشیم. هیچ دستگاه و نهادی در کشور نیست که در امر سلامت جامعه نقش نداشته باشد و سفیران سلامت در مدارس باید همواره بر این امر تاکید داشته باشند.

ایشان به اهمیت حضور کارشناسان کارآمد و خبره در حوزه بهداشت و درمان در مدارس اشاره کرده و گفتند: باید مراقب باشیم که خدایی ناکرده افراد سوجو با عناوین مختلف و غیرکارشناسی به مدارس ورود نکرده و سلامت مردم را به خطر نیندازند.

در پایان این مراسم از برگزیدگان کشوری و استانی سفیران سلامت دانش آموزی استان قم تجلیل شد. شایان ذکر است در سال تحصیلی 96-97 تعداد 36700 سفیر سلامت دانش آموزی آموزشهای لازم گرفته و در حال فعالیت می باشند.

 

  • گروه خبری : اخبار معاونت بهداشت
  • کد خبر : 29294
کلمات کلیدی