• 1398/12/26 - 12:40
  • 111
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
در گفت و گو با مدیر گروه بهداشت محیط و کار مرکز بهداشت استان قم مطرح شد

گندزدایی، نظارت مرتب و تعطیلی تعدادی صنوف برای مقابله با کرونا/ مردم نگران نظارت بر مراکز تهیه و توزیع غذا نباشند

مدیر گروه بهداشت محیط و کار مرکز بهداشت استان قم ضمن درخواست همکاری از مردم جهت عدم خروج غیر ضروری از منزل گفت: کارشناسان بهداشت محیط و کار، در خط مقدم مقابله با بیماری کرونا وظیفه گندزدایی، نظارت بر رعایت مسائل بهداشتی و تعطیلی تعدادی صنوف را انجام می دهند.

 
قم

 

 

مدیر گروه بهداشت محیط و کار مرکز بهداشت استان قم ضمن درخواست همکاری از مردم جهت عدم خروج غیر ضروری از منزل گفت: کارشناسان بهداشت محیط و کار، در خط مقدم مقابله با بیماری کرونا وظیفه گندزدایی، نظارت بر رعایت مسائل بهداشتی و تعطیلی تعدادی صنوف را انجام می دهند.

نرگس جعفری در خصوص فعالیت های اخیر واحد بهداشت محیط و کار مرکز بهداشت استان قم گفت: کارشناسان بهداشت محیط شبانه روزی در کنار سایر بخش های کادر بهداشت و درمان در مقابله بیماری کرونا ایستاده و اقداماتی مختلفی همچون بازدید از مراکز تهیه و توزیع غذا، آموزش نحوه صحیح اصول گندزدایی، نحوه استفاده از وسایل حفاظت فردی و آموزش نکاتی که مشتریان هنگام ورود به این اماکن باید برای مقابله با ویروس کرونا رعایت کنند داده شده است.

وی از گندزدایی اماکن عمومی تجمعی که رفت و آمد زیادی داشته مانند پمپ بنزین ها، سازمان ها، ادارات، مساجد، زیارتگاه ها، برخی از پارک ها، هتل ها و مسافرخانه ها و تعدادی از اماکن ورزشی که درحال فعالیت هستند خبر داد و گفت: در این اماکن ضمن نظارت بر گندزدایی، آموزش استفاده از وسایل حفاظت فردی و رعایت نکات بهداشتی داده شد و همچنین برخی از اماکن مانند آسایشگاه های سالمندان، پادگان ها، مراکز نگه داری کودکان معلول و کمپ های ترک اعتیاد از حساسیت های بیشتری برخوردار هستند از این رو نظارت بیشتری روی آنان است و کارشناسان بهداشت محیط و حرفه ای به طور مرتب در این اماکن مشغول فعالیت هستند.

جعفری تصریح کرد: علاوه بر گندزدایی اماکن عمومی، واحد بهداشت محیط بر گندزدایی معابر و خیابان های شهر که با کمک نیروهای زمینی ارتش و سپاه انجام می شود نظارت دارد و همچنین نظارت بر تدفین بهداشتی و صحیح متوفیان بیماری کرونا در آرامستان بهشت معصومه به طور مرتب انجام می شود.

مدیر گروه بهداشت محیط و کار در این گفت و گو به همکاری کارشناسان بهداشت محیط و کار اشاره کرده و گفت: کارشناسان بهداشت کار در کنار کارشناسان بهداشت محیط بر فعالیت های شاغلینی که در کارگاه های صنعتی، کارخانه جات و محل های مختلف مشغول فعالیت هستند نظارت دارند و آموزش های مختلف حضوری و مکاتبه ای را به شاغلین ارائه می کنند و همچنین نظارت بر استفاده از وسایل حفاظت فردی و پیگیری مبتلایان به بیماری کرونا و خانواده های آنان را انجام می دهند.

وی ادامه داد: کارشناسان بهداشت محیط در کنار مراقبین سلامت به عنوان تیم ارزیاب در منازل افراد مبتلا و متوفیان بیماری کرونا حضور داشته و فرم ارزیابی برای اطرافیان آنان تکمیل می کنند.

جعفری در خصوص سایر فعالیت های واحد بهداشت محیط و کار گفت: این واحد علاوه بر اقدامات فوق، بر مدیریت صحیح دفع پسماند، استفاده از وسایل حفاظت فردی شاغلین و تهیه غذا مراکز بهداشتی، درمانی و بیمارستان ها نظارت کامل دارد و همچنین برای کاهش شیوع بیماری کرونا، با ابلاغیه ارسال شده، قلیان سراهای استان تعطیل شد و در حال حاضر تعداد زیادی از آنان دیگر فعالیتی ندارند.

وی در پایان افزود: واحد بهداشت محیط و کار مرکز بهداشت با کمک خیرین، شرکت ها و کارخانه جات مواد گندزدا و وسایل حفاظت فردی جهت مقابله با بیماری تهیه و توزیع کرد که ما امیدواریم بتوانیم با کمک مردم به این بیماری غلبه کنیم.

 

  • گروه خبری : اخبار معاونت بهداشت
  • کد خبر : 35653
کلمات کلیدی