• 1397/07/16 - 11:57
  • 73
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

کمپین اطلاع رسانی پیشگیری از هاری

کمپین اطلاع رسانی پیشگیری از هاری به همت معاونت بهداشتی و مشارکت بخشداری کهک در سالن جلسات بخشداری برگزار گردید

 

کمپین اطلاع رسانی پیشگیری از هاری به همت معاونت بهداشتی و مشارکت بخشداری کهک در سالن جلسات بخشداری برگزار گردید. در این همایش که  بخشدار و مسئولین محترم بخشداری و جمعی از عموم مردم و دانش آموزان دبیرستانی بخش کهک حضور داشتند گزارشی از میزان حیوان گزیدگی در استان و بخش کهک، اهمیت مراجعه به مرکز بهداشت جهت دریافت واکسن و مشاوره های پیشگیری از هاری، راههای پیشگیری از حوان گزیدگی و مراقبتهای لازم پس از گزش و ... مطالب ارزشمندی توسط مسئولین و اساتید محترم ارائه گردید که مورد توجه حضار قرار گرفت. در این همایش همچنین مدیر محترم پدافند غیرعامل استانداری نیز سخنانی ایراد نمودند. در پایان همایش مسئولین بخشداری متعد شدند که تا سال 1408 هاری انسانی ناشی از سگ را در این منطقه به صفر برسانند. 

با توجه به اهمیت بیماری هاری و از آنجاییکه همه موارد ابتلا به هاری چه انسان و چه حیوان 100% به مرگ می انجامد با هدف به صفر رساندن موارد هاری و از انجاییکه استان قم در مرحله حذف هاری قرار دارد این همایش به منظور اطلاع رسانی گسترده مردمی درخصوص پیشگیری از حیوان گزیدگی و ابتلا به هاری برگزار گردید. 

 

لازم به ذکر  است کلیه کارشناسان مبارزه با بیماریهای معاونت بهداشتی نیز در این همایش حضور داشتند که در انتهای برنامه دستورالعمل های جدید پیشگیری از هاری و واکسیناسیون تشریح گردید. در انتهای برنامه نیز از مشارکت کنندگان در عرصه هاری با اهداء لوح و هدیه تجلیل به عمل آمد. 

  • گروه خبری : اخبار معاونت بهداشت
  • کد خبر : 30467
کلمات کلیدی