• 1400/05/20 - 18:53
  • 176
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
در شهر دستجرد؛

پایان واکسیناسیون افراد بالای ۳۵ سال با تزریق بیش از ۱۷۰۰ دوز واکسن کووید ۱۹

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم از اتمام واکسیناسیون افراد بالای ۳۵ سال در شهر دستجرد خبر داد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم، دکتر سیامک محبی در گفت و گویی اظهار کرد: طی روزهای ۱۷ و ۲۰ مرداد ماه گروه سنی بالای ۳۵ سال با مراجعه به مرکز خدمات جامع سلامت شهر دستجرد دوز اول واکسن کرونا را دریافت کردند.
 
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: روز های گذشته روند واکسیناسیون در استان قم مطلوب بود. در حال حاضر دغدغه کمبود واکسن برای گروه های اعلامی در سطح استان وجود ندارد.
 
وی با بیان اینکه ۱۳ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در قم فعال است ادامه داد: در راستای رضایتمندی و تکریم ارباب رجوع و همچنین جلوگیری از ازدحام جمعیت در مراکز تجمیعی بدنبال افزایش تعداد مراکز تجمیعی در استان هستیم.
 
بیماری کووید ۱۹ با رعایت پروتکل های بهداشتی قابل پیشگیری است
 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به این که فعلا در شرایط حساسی قرار داریم، گفت:  بیماری کرونا امروزه قابل پیشگیری است. تمام افراد جامعه برای حفظ سلامت خود و عزیزانشان باید پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری و محدودیت های  اعمال شده را رعایت کنند تا واکسیناسیون به طور عمومی در جامعه انجام شود و از شر بیماری رها شویم.
 
وی افزود:تا پیش از واکسیناسیون ۷۰ درصدی جامعه بر ضد ویروس کووید ۱۹، همچنان تمامی افراد حتی واکسینه شده ها باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند، نباید در محل های عمومی پرازدحام و  فضاهای مسقف و وسایل نقلیه عمومی مثل تاکسی ماسک خود را بردارند یا این که آزادانه و بدون توجه به محدودیت ها و پروتکل های بهداشتی به مسافرت رفته یا در مهمانی شرکت کنند.
 
وی تاکید کرد: زمانی می توانیم در جامعه به شرایط معمول و عادی برگردیم که ۷۰ درصد جمعیت واکسینه شده باشند و تا آن مرحله هنوز فاصله داریم. بنابراین کماکان رعایت نکات بهداشتی برای همه افراد حتی کسانی که واکسن دریافت کردند الزامی است.
 
انتهای پیام/

 

  • گروه خبری : اخبار اختصاصی
  • کد خبر : 46646
کلمات کلیدی

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید