• 1402/05/04 - 20:44
  • 53
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

همکاری معاونت ها و دانشکده ها، جهت رسیدن به اهداف اندیشکده ارتقاء سلامت

با حضور جمعی از اساتید و کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی قم؛
 
 راهکارهای ارتقاء سطح سلامت در استان قم بررسی شد
 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در راستای راه اندازی اندیشکده ارتقاء سلامت در استان، هم اندیشی و ارائه راهکارهای منطقی در قالب تیم های بین رشته ای ضروری است.
 
 
سومین جلسه هم اندیشی اندیشکده ارتقاء سلامت با حضور جمعی از اساتید و کارشناسان معاونت ها و دانشکده های دانشگاه علوم پزشکی قم، صبح امروز در سالن علامه طباطبایی معاونت غذا و دارو برگزار شد.
 
در ابتدای این جلسه، دکتر مجید اصغری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم، هم اندیشی و ارائه راهکارهای منطقی و کارآمد برای مرتفع کردن مشکلات سلامت را در قالب تیم های بین رشته ای ضروری دانستند و اظهار کردند که ارتباط معاونت بهداشتی با دانشکده بهداشت و دیگر دانشکده ها و هم چنین ارتباط با سایر معاونت های دانشگاه جهت تسریع رفع مشکلات بسیار مفید و راهگشا خواهد بود.
 
وی ادامه داد: با توجه به نیازسنجی در جلسات قبل؛ پنج شاخص سلامت در اولویت قرار دارد که تیم های اجرایی برای هرکدام با وجود کارشناسان تشکیل خواهد شد.
 
دکتر اصغری با اشاره به اینکه اقدامات اجرایی مناسب در جهت حل چالش‌ها و بهبود وضعیت شاخص ها در آینده نزدیک صورت می گیرد، تصریح کرد: سرطان، بیماری‌های قلبی، سلامت روان و اقدام به خودکشی، اعتیاد و سلامت باروری و زایمان طبیعی پنج اولویت ارتقاء سلامت در سطح استان است که در این اندیشکده مورد مطالعه و بررسی قرار خواهد گرفت.
 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم خاطر نشان کرد: نگاه به موضوعات و مشکلات در سازمانها بخشی و جزیی است، اما در اندیشکده ارتقاء سلامت بصورت جامع و فرا سازمانی خواهد بود.
 
در ادامه این جلسه هم اندیشی، برخی نمایندگان معاونت ها و دانشکده های دانشگاه علوم پزشکی قم به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند و با توجه به پیشنهادات ذکر شده قرار شد تیم های بین رشته ای بیشتری تشکیل شده و در هر تیم از وجود اعضای هیات علمی و کارشناسان دیگر مراکز استفاده شود. 
همچنین با توجه به اینکه یکی از دغدغه های معاونت بهداشتی افزایش پژوهش های کاربردی در این معاونت بود، قرار شد بین این معاونت و معاونت پژوهشی همکاری بیشتری صورت گرفته و در گام اول مرکز رشد در معاونت بهداشتی راه اندازی شود تا تولید محصولات مفید نیز افزایش یابد.
 
 
 
  • گروه خبری : اخبار اختصاصی
  • کد خبر : 58005
کلمات کلیدی

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید