• 1402/05/05 - 12:59
  • 56
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

همکاری معاونت درمان با معاونت بهداشتی با حضور اساتید روانپزشک، جهت رفع برخی مشکلات جامعه

 
 
در راستای رسیدن به اهداف اندیشکده ارتقاء سلامت، کار گروه "سلامت روان و پیشگیری از خودکشی" که اخیرا در معاونت بهداشتی استان تشکیل شده است با هدف رفع برخی مشکلات جامعه اقدام به تشکیل جلسه ای با اساتید روانپزشک معاونت درمان نمود.
 
در این جلسه دکتر مجید اصغری، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با تاکید بر تشکیل کار گروه بین رشته ای "سلامت روان و پیشگیری از خودکشی"  از اساتید روانپزشک خواستند با حضور در این کار گروه موجب تسریع در رفع مشکلات سلامت روان و اجتماعی جامعه شوند.
  
وی مهمترین راهکار پیشگیری از خودکشی را حضور فعال و همکاری کلیه مدیران و سیاستگزاران استان  در این کار گروه بین رشته ای دانستند.
در این جلسه دکتر سید رضا سید طبایی، مدیر گروه روانپزشکی بر لزوم همکاری و مشارکت روانپزشکان و کارشناسان سلامت روان مرکز بهداشت برای پیشگیری از خودکشی تاکید داشته و انجام عملیاتی و سریع کارها را در جهت کاهش مشکل سلامت جامعه خواستار شدند.
در این جلسه روانپزشکان حاضر در جلسه توصیه ها و پیشنهادهای خود را بیان کردند و براین مطلب تاکید داشتند که جهت رفع مشکل سلامت روان و سلامت اجتماعی مردم بایستی از نظرات تخصصی روانپزشکان بیشتر بهره برده شود و توجه و اهتمام کلیه مسولین، نهادها، خیرین سلامت و ... به این حیطه افزایش یابد.  
 
در ادامه اساتید و کارشناسان یکی از راهکارهای مهم پیشگیری از خودکشی و همچنین اعتیاد را توجه جدی به موضوع سلامت روان و اجتماعی دانسته و ابراز کردند که برای دستیابی به پیشگیری مقدماتی (Primordiad prevention)، بایستی آموزش های سلامت روان و مهارت های اجتماعی به ویژه از سن پایین و در مدارس شروع گردد.
در این جلسه یکی از نیازهای جدی شهر قم پرداختن به موضوع سلامت روان در گروه سنی کودک و نوجوان و بهره بردن از متخصصین روانپزشک در این حیطه دانستند.
در انتها خانم آخوندی مدیرگروه سلامت روان معاونت بهداشتی و همچنین خانم فرشید مقدم، مدیر گروه سلامت خانواده ضمن تاکید بر موضوع خودمراقبتی و آموزش بهتر کلیه افراد جامعه، آمادگی کلیه مراقبین سلامت را جهت نیل به این اهداف اعلام کردند.
 
  • گروه خبری : اخبار اختصاصی
  • کد خبر : 58009
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید