• 1397/09/28 - 14:26
  • 80
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

همایش خانواده های HIV مثبت در فرهنگسرای جوان برگزار شد.

به همت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و باشگاه مثبت و با همکاری معاونت اجتماعی استانداری جشن ویژه خانواده های HIV مثبت استان قم صبح امروز در سالن خانه جوان برگزار شد. در این همایش رئیس دانشگاه علوم پزشکی ، دکتر ابوالفضل ایرانی خواه ضمن تقدیر و تشکر از مشارکت مسئولین استانی و همچنین سازمانها و ارگانهای مربوطه در جهت اجرای برنامه های پیشگیری و اطلاع رسانی ایدز، مشارکت تک اعضای جامعه بویژه افراد مبتلا به ویروس hiv را مهم ارزیابی کرد.

همایش خانواده های HIV   مثبت در فرهنگسرای جوان برگزار شد.

به همت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و باشگاه مثبت و با همکاری معاونت اجتماعی استانداری جشن ویژه خانواده های HIV مثبت استان قم صبح امروز در سالن خانه جوان برگزار شد. در این همایش رئیس دانشگاه علوم پزشکی ، دکتر ابوالفضل ایرانی خواه ضمن تقدیر و تشکر از مشارکت مسئولین استانی و همچنین سازمانها و ارگانهای مربوطه در جهت اجرای برنامه های پیشگیری و اطلاع رسانی ایدز، مشارکت تک اعضای جامعه بویژه افراد مبتلا به ویروس hiv  را مهم ارزیابی کرد.

دکتر ایزانلو ، معاون بهداشتی دانشگاه نیز در ادامه برنامه با معرفی مرکز مشاوره بیماریهای رفتاری و مرکز مشاوره زنان اسیب پذیر را بعنوان بازوهای مرکز بهداشت در کنترل بیماری و شناسایی موارد جدید  و درمان به موقع بیماری گفت کلیه خدمات این مراکز بصورت رایگان می باشد و با بکار گیری تست تشخیص سریع ایدز در کلیه مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاههای سلامت این امکان فراهم شده است تا کلیه افراد بتوانند در کوتاه ترین زمان و در هر مکانی با استفاده از این روش از سلامت خود مطمئن شوند. دکتر ایزانلو افزود با اجرای برنامه PMTCT  در کلیه مراکز تحت پوشش تست تشخیصی برای مادران باردار در سه ماهه اول انجام می شود تا از تولد نوزادان مبتلا به این بیماری پیشگیری بعمل آید.

دکتر کرملوفر، رئیس مرکز بهداشت شهرستان نیز ضمن اشاره به شاخص 90 90 90 در استان قم اظهار امیدواری کرد مرکز بهداشت با شناسایی90% مبتلایان به ویروس HIV ، اقدام به درمان مداوم 90% از مبتلایان به بیماری ، کاهش سطح ویروس  در90% از دریافت کننده های درمانی تا 2020 بتواند با مشارکت کلیه دست اندرکاران و بویژه افراد مبتلا موفق عمل کند.

 

در انتهای برنامه از 40 خانواده HIV مثبت و همچنین افراد مبتلا که در عرصه اطلاع رسانی و پیشگیری فعال هستند و پزشکان و کارشناسان فعال در این زمینه با اهداء لوح و هدیه تجلیل بعمل آمد. 

 

  • گروه خبری : اخبار معاونت بهداشت
  • کد خبر : 31115
کلمات کلیدی