• 1397/09/07 - 08:48
  • 79
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
معاون وزیر بهداشت در بازدید از مراکز و پایگاههای بهداشت قم:

نتیجه ارزیابی از استان قم بالاتر از حد انتظار بود

دکتر رئیسی معاون بهداشتی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با سفر به قم به همراه دکتر ایرانی خواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم از مراکز خدمات جامع سلامت بازدید و پایش لازم از مراکز را انجام داد.

 

دکتر رئیسی معاون بهداشتی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با سفر به قم به همراه دکتر ایرانی خواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم از مراکز خدمات جامع سلامت بازدید و پایش لازم از مراکز را انجام داد.

پس از این بازدید، وی در جمع مدیران و معاونان دانشگاه و مرکز بهداشت استان و شهرستان قم گفت: در ابتدا باید از تلاش های دانشگاه علوم پزشکی قم و از جمله دکتر ایرانی خواه رئیس دانشگاه و معاونان ایشان که در زمینه خدمات رسانی به مردم در حوزه بهداشتی تلاش می کنند، قدردانی کنم.

🔸وی عنوان داشت: ارزیابی هایی که از استان قم داشتم، بالاتر از حد انتظار بود که نشان می دهد روند رو به رشدی را در قم شاهد هستیم.

🔸دکتر رئیسی به فعالیت مراکز بهداشتی قم اشاره کرد و گفت: در مجموع فعالیت پزشکان و دیگر بخش های قم قم در مراکز بهداشتی نسبت به سطح کشور مطلوب تر است که قدردانی می کنیم.

🔸معاون بهداشتی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی عنوان داشت: در هر استانی که می رویم پایش از مراکز انجام می شود که این پایش ها متفاوت بوده و تلاش می کنیم در راستای رفع مشکلات باشد.

🔸دکتر رئیسی تصریح کرد: این پایش ها به صورت واقعی است و تلاش خواهیم کرد در آن عملکرد و فعالیت ها را بررسی و هدف ما مچ گیری نیست، بلکه می خواهیم خدمات واقعی را بررسی کنیم.

🔸وی به ارائه خدمت در مراکز جامع سلامت اشاره کرد و گفت: دو خدمت کارشناس تغذیه و بهداشت روان در این مراکز فعالیت می کنند که هدف از آن کنترل چاقی، دیابت، فشار خون و بیماری های رفتاری است که در مراکز استان قم به خوبی در حال فعالیت هستند.

🔸همچنین در این جلسه دکتر ایرانی خواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز گفت: ۱۶۰ پایگاه و مرکز خدمات جامع سلامت در استان قم وجود دارد که این مراکز به برکت طرح تحول نظام سلامت راه اندازی شد.

🔸وی تصریح کرد: ارائه خدمات جامع و تلاش برای بهبود وضعیت سلامت جامعه در دستور کار است و از سوی دیگر راه اندازی پایگاه ها و مراکز بهداشتی در راستای سیو منابع و جلوگیری از بیماری های پرخطر و پرهزینه جلوگیری می کند.

🔸شایان ذکر است معاون بهداشتی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به همراه معاونین در قالب تیم های پایش به مراکز و پایگاه های بهداشتی رفته و اقدام به پایش و بررسی عملکرد استان قم کردند.

 

  • گروه خبری : اخبار معاونت بهداشت
  • کد خبر : 30873
کلمات کلیدی