• 1399/03/06 - 12:00
  • 157
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
هفته بدون دخانیات (12-6 خرداد)

محافظت از جوانان در برابر فریبکاری و ترفند های صنایع دخانی و پیشگیری از مصرف دخانیات و نیکوتین در آنها

چندین دهه است که صنایع دخانی عمدا و با روش های استراتژیک ، تهاجمی و اغوا کننده سعی در جذب جوانان به سمت مصرف دخانیات و محصولاتی با ترکیب نیکوتین دارند. اسناد داخلی این صنایع حاکی از آنست که تحقیقات وسیع و محاسبه شده ای را با هدف جذب نسل جوان به سمت مصرف کنندگان دخانیات انجام داده اند. از طراحی محصول گرفته تا کمپین های بازاریابی که همگی با هدف جایگزین کردن میلیون ها نفر که هر ساله در اثر بیماری های ناشی از مصرف دخانیات جان باختند با مصرف کنندگان جوان و جدید انجام شده است.

محافظت از جوانان در برابر فریبکاری و ترفند های صنایع دخانی  و پیشگیری  از مصرف دخانیات و نیکوتین در آنها

چندین دهه است که صنایع دخانی عمدا و با روش های استراتژیک ، تهاجمی و اغوا کننده سعی در  جذب جوانان به سمت مصرف دخانیات و محصولاتی با ترکیب نیکوتین دارند.  اسناد داخلی این صنایع حاکی از آنست که تحقیقات وسیع و  محاسبه شده ای را با هدف جذب نسل جوان به سمت مصرف کنندگان دخانیات انجام داده اند. از طراحی محصول گرفته تا کمپین های بازاریابی که همگی با هدف جایگزین کردن میلیون ها  نفر که هر ساله در اثر بیماری های ناشی از مصرف دخانیات جان باختند با مصرف کنندگان جوان و جدید انجام شده است.

روز جهانی بدون دخانیات سال 2020 در پاسخ به روش ها و تکنیک های منظم ، تهاجمی و مداوم صنایع دخانی برای جذب نسل جدیدی مصرف کنندگان، یک کمپین ضد بازاریابی و فروش این صنایع را ارائه می دهد که جوانان را قادر می سازد که با مصرف دخانیات و ترفند های صنایع دخانی مقابله کنند.

کمپین جهانی روز جهانی بدون دخانیات 2020 کمک خواهد کرد به:

  • روش های اغوا کننده و  فریبکاری های صنایع دخانی را افشا نمایید، به ویژه روش های بازاریابی را که با هدف جذب جوانان برنامه ریزی شده است، از جمله معرفی محصولات جدید با طعم دهنده ها و اسانس ها و سایر ویژگیهای جذاب.
  • دانش و آگاهی جوانان را باید به  اهداف و روش های صنایع دخانی ارتقا داده تا نسل های فعلی و آینده را روی محصولات دخانی و نیکوتین آشنایی کامل داشته باشند.
  • قدرتمند کردن افرادی که می توانند برای محافظت و دفاع از جوانان در برایر ترفند های صنایع دخانی در خانه، اجتماع و مدرسه  شبکه های اجتماعی تاثیر گذار باشند.

ترفند های صنایع  تولید محصولات دخانی و نیکوتین چگونه می توانند جوانان را اغوا کنند؟

  • استفاده از طعم دهنده های جذاب و اسانس های خاص  که برای استفاده جوانان در تنباکو و محصولات نیکوتین به کار می رود، مانند انواع طعم های گیلاس، آدامس بادکنکی و آب نبات  که عاملی است برای ترغیب جوانان به مصرف و باعث می شود که خطرات مربوط به سلامتی را دست کم بگیرند و شروع به مصرف این محصولات کنند.
  • طرح های براق و محصولات جذاب که حمل آنها نیز بسیار آسان بوده و فریبنده هستند (به عنوان مثال محصولاتی که شبیه USB یا آب نبات هستند.)
  • تبلیغ محصولات جایگزین به عنوان "کم خطر و کم آسیب" یا "پاک تر"  به جای سیگارهای معمولی
  • حمایت های مالی  و معنوی صنایع دخانی  از برگزاری مسابقات و حمایت افراد مشهور از برند های خاص  برای تبلیغ محصولات دخانی و نیکوتینی (به عنوان مثال افراد تأثیرگذار در اینستاگرام)
  • بازاریابی در نقاط فروش در فروشگاههای بزرگ که  معمولا محصولات دخانی را در نزدیکی  محصولاتی مانند شیرینی جات، تنقلات یا نوشابه که برای کودکان و نوجوانان جذاب هستند قرار می دهند. و در نظر گرفتن حق بیمه برای فروشندگان و اطمینان از اینکه محصولاتشان را در معرض نمایش و دید کودکان و جوانان قرار می دهند.
  • فروش سیگارهای نخی و سایر محصولات دخانی و نیکوتین در نزدیکی مدارس، که دسترسی کودکان به دخانیات و نیکوتین را برای دانش آموزان ارزان و آسان می کند
  • بازاریابی غیرمستقیم محصولات دخانی از طریق  فیلم ها، نمایش های تلویزیونی و نمایش های خانگی و پخش آنلاین
  • دستگاه های فروش خودکار دخانیات در اماکنی که جوانان از آن استفاده می کنند و تردد بیشتری دارند، از طریق  تبلیغات جذاب و نمایش بسته های این محصولات، برای تضعیف مقررات منع فروش به کودکان و نوجوانان
  • اعاده دعوی توسط این صنایع به منظور تضعیف انواع مقررات کنترل دخانیات از جمله برچسب های اخطار، نمایش در محل فروش و مقررات محدود کننده دسترسی و بازاریابی برای کودکان (به ویژه مقررات منع فروش و تبلیغات محصولات دخانی در نزدیکی مدارس)

فراخوان  برای اقدام:

جهان توانایی و ظرفیت اینکه  اجازه دهد یک نسل دیگری فریب دروغ های و ترفند های  صنایع دخانی را بخورد و با دستاویز آزادی شخصی محصولات خود را ترویج دهند، ندارند. در حالیکه سودهای مادام العمر خود را تضمین مینمایند، فارغ از میلیون ها انسانی که هر سال بر اثر مصرف دخانیات زندگی خود را از دست می دهند به تجارت و تبلیغات خود ادامه دهند.

سازمان جهانی بهداشت از هنرمندان، ورزشکاران، و افراد مورد وثوق و تاثیر گذار در اجتماع، شبکه های اجتماعی، خانه و مدرسه درخواست می کند که با جوانان و نوجوانان ارتباط برقرار نمایند و آنها را با روش ها و راهکار های اغوا کننده و فریبکاری صنایع دخانی آشنا سازند و ترفندهای این صنایع را برای نسل های جدید افشا کنند و این نسل را در مقابل روش های اغوا کننده توانمند سازند که آنها بتوانند از مصرف دخانیات و نیکوتین امتناع کنند.

 

  • گروه خبری : مقالات آموزشی,اخبار طرح تحول,اطلاعیه ها
  • کد خبر : 36237
کلمات کلیدی