• 1398/01/10 - 12:37
  • 85
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

مانور دور میزی نیروهای ستادی مرکز بهداشت

مانور دورمیزی بررسی بحران فرضی واقعی جعفریه سلفچگان در هنگام وقوع سیل و آتش سوزی و گسیل جمعیت به مح ور سلفچگان با حضور همکاران کشیک و آنکال معاونت بهداشتی و مرکز بهداشت شهرستان در روز جمعه مورخ 9 فروردین ماه برگزار شد

مانور دورمیزی بررسی بحران فرضی واقعی جعفریه سلفچگان در هنگام وقوع سیل و آتش سوزی و گسیل جمعیت به مح ور سلفچگان با حضور همکاران کشیک و آنکال معاونت بهداشتی و مرکز بهداشت شهرستان در روز جمعه مورخ 9 فروردین ماه برگزار شد. در این مانور ضمن فرخوان نیروها در ستاد معاونت بهداشتی سنجش زمان حضورپرسنل، بررسی اطلاعات آنها در صورت وقوع مخاطرات، سطح آمادگی و پاسخ در صورت وقوع بحرانها، در دستور کار قرار گرفته و مورد ارزیابی قرار گرفت. 

 در این جلسه هریک از اعضا ضمن تشریح شرح وظایف خود و  اعلام کارکردهای تخصصی موجود در EOP توسط معاون فنی مرکز شهرستان نقاط قوت وضعف موارد مطرح شده مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 

لازم به ذکر است سناریوی مورد بررسی  نشست و مسدود شدن جاده جعفریه مسیر قم جعفریه به دلیلبارندگی های اخیر بود که مسیر تردد را به محور سلفچگان تغییر داده بود. لذا محور قم سلفچگان دچار بار ترافیکی زیاد جاده ای شده که در نتیجه بار مراجعین مرکز سلفچگان در قسمت پزشکی، مامایی،بهداشت خانواده، بیماریها و بهیاری بالا رفته است. در ضمن روستای دولت آباد جعفریه به علت طغیان و سیل در رودخانه دچار رانش شده و تعدادی کشته و مصدوم داشته و واحدهای امدادی در صحنه حاضر و در حال امداد رسانی هستند.قبل از شهر جعقریه نیز یک تانکر سوخت واژگون شده است .


  • گروه خبری : اخبار معاونت بهداشت
  • کد خبر : 32048
کلمات کلیدی