• 1400/05/20 - 11:55
  • 124
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
دکتر سیامک محبی؛

رعایت پروتکل های بهداشتی در قم نزدیک ۵۰ درصد است/وضعیت نگران کننده عادی انگاری کرونا

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: درصد رعایت پروتکل های بهداشتی در قم نزدیک ۵۰ درصد است و تجربه نشان داده هر موقع که شیوه نامه های بهداشتی با بی توجهی همراه می شود درصد مبتلایان افزایش می یابد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم، دکتر سیامک محبی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم درجلسه ستاد مدیریت بحران استان قم که صبح امروز در سالن کرامت استانداری با حضور استاندار و جمعی از مسئولان استان قم برگزار شد ابراز داشت: با روند کنونی بیماری طی چند روز آینده تخت های بیمارستانی بصورت کامل تکمیل خواهد شد.

محبی تاکید کرد: یک هزار و ۹۲ تن در هفته اخیر در قم بستری شدند و تاب آوری نظام سلامت در قم مانند اغلب شهرهای کشور به مرحله اشباع رسیده و کادر درمان بشدت فرسوده شده است.

محبی ادامه داد: بیش از ۲۰ هزار تست کرونا طی هفته اخیر در قم انجام شده و رکورد تست گیری در این استان از ابتدای شیوع این بیماری شکسته شده و از این بین ۵ هزار و ۷۰۰ بیمار جدید شناسایی شده است.

پیش بینی افزایش فوتی‌های کرونایی

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم ابراز کرد: با افزایش تعداد بیماران بدحال کرونایی طی دو هفته آینده تعداد فوتی های کرونایی در این استان با روند صعودی همراه خواهد شد.

به باور وی، قم در حال نزدیک شدن به نوک قله ابتلا به کرونا است اما پیش بینی می شود دامنه استمرار قم در نوک قله طولانی مدت باشد.

محبی افزود: با روند فعلی قم در فاصله زمانی ۵ تا ۱۲ شهریورماه احتمالا به نوک قله ابتلا به کرونا خواهد رسید اما اگر شرایط بی توجهی به پروتکلهای بهداشتی استمرار یابد زمان رسیدن به نوک قله و فوتی های کرونایی بیشتر خواهد بود.

 محبی عنوان کرد: پنهان کردن بیماری پدیده ای است که طی روزهای اخیر بشدت در قم افزایش یافته و بسیاری از مبتلایان تمایلی برای حضور در مراکز درمانی نشان نمی دهند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به روند نامطلوب واکسیناسیون گروه سنی سالمندان گفت: این افراد برغم اینکه در معرض اصلی خطر قرار دارند اما تمایلی زیادی برای دریافت واکسن از خود نشان نداده اند.

به گفته محبی، هفته گذشته شاهد مراجعه مردم سایر استانها برای دریافت واکسن به قم بودیم که این مساله طی روزهای گذشته مدیریت شده است.

وی گفت: درصد واکسیناسیون دانشگاه علوم پزشکی قم، کردستان و آذربایجان غربی پایین تر از میانگین کشوری است اما طی روزهای اخیر روند دریافت واکسن در قم سرعت بیشتری گرفته است.

وضعیت نگران کننده عادی انگاری کرونا

محبی ادامه داد: درصد رعایت پروتکل های بهداشتی در قم نزدیک ۵۰ درصد است و تجربه نشان داده هر موقع که شیوه نامه های بهداشتی با بی توجهی همراه می شود درصد مبتلایان افزایش می یابد.

وی یادآور شد: رعایت پروتکل های بهداشتی در قم وضعیت بشدت نگران کننده ای دارد و با استمرار وضعیت کنونی گروه های سنی کودکان و نوجوانان نیز درگیر این بیماری مرگبار خواهند شد.

  • گروه خبری : اخبار اختصاصی
  • کد خبر : 46635
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید