• 1398/02/29 - 15:28
  • 77
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

در مرحله اول طرح واکسیناسیون فلج اطفل 9527 کودک ایرانی و غیر ایرانی واکسینه شدند

طبق روال همه ساله و با هدف حفظ و ارتقای پوشش واکسیناسیون در کودکان و جلوگیری از استقرار ویروس وحشی پولیو، نوبت اول برنامه تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال ویژه کودکان زیر 5 سال اتباع بیگانه در استان قم اجرا و تعداد 9527 کودک ایرانی و غیر ایرانی واکسینه شدند

طبق روال همه ساله و با هدف حفظ و ارتقای پوشش واکسیناسیون در کودکان و جلوگیری از استقرار ویروس وحشی پولیو، نوبت اول برنامه تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال ویژه کودکان زیر 5 سال اتباع بیگانه در استان قم اجرا و تعداد 9527 کودک ایرانی و غیر ایرانی واکسینه شدند. این طرح که در دو مرحله در تاریخهای 7 لغایت 9 اردیبهشت ماه و 19  لغایت 21 خردادماه انجام می شود در مراکز تجمعی اتباع، نظیر جمکران، شهرقائم، کوره های آجر پزی و مراکز حاشیه شهر و در روستاها بصورت اکتیو و خانه به خانه بوده و پرسنل بهداشتی به درب منازل مراجعه وکودکان را با دادن 2 قطره فلج اطفال خوراکی واکسینه می نمایند. این طرح در سایر مناطق شهری با مراجعه اتباع خارجی به مراکز جامع خدمات سلامت و پایگاههای سلامت بصورت پاسیو انجام می شود.

 

لازم به ذکر است در سال گذشته، با اجرای طرح واکسیناسیون فلج اطفال در 2 مرحله، حدود 20هزار نفر از کودکان برعلیه این بیماری واکسینه شدند. با اجرای این طرح از سال 1370 و زحمات همکاران سیستم بهداشتی درمانی، مدت 27 سال است که هیچ مورد بیماری فلج اطفال کشف وگزارش نگردیده و کشورمان عاری از پولیومیلت می باشد، اما کم کاری و عدم توجه در هر یک از برنامه ها می تواند زنگ خطری باشد برای بروز موارد جدید وچرخش مجدد ویروس وحشی پولیو. لذا با توجه به شرایط حساس کشورمان از نظر همجواری با کشورهای افغانستان- پاکستان- و همچنین تردد بالای آنها در استان قم، عزم ملی را می طلبد.

 

  • گروه خبری : اخبار معاونت بهداشت
  • کد خبر : 32473
کلمات کلیدی