• 1400/05/20 - 09:35
  • 140
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
دکتر محمدرضا قدیر؛

افزایش مراکز واکسیناسیون در آینده نزدیک

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم از افزایش مراکز واکسیناسیون در روزهای آینده خبرداد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشگی قم، دکتر محمدرضا قدیر در ارتباط تلفنی با خبر 18 و 30 دقیقه سیمای مرکز قم با اشاره به افزایش روزانه میزان واکسیناسیون گروه های هدف در استان به حدود 15 هزار نفر گفت: در حال حاضر 13 مرکز تجمیعی واکسیناسیون در استان وجود دارد که با برنامه ریزی های انجام گرفته به دنبال افزایش این مراکز در روزهای آینده هسیتم.

وی با تاکید بر ضرورت مشارکت و حضور گروههای هدف در واکسیناسیون افزود: بیش از 90 درصد بیماران بستری در مراکز درمانی افرادی هستند که واکسن نزده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه وضعیت ابتلا و بستری افراد در مراکز درمانی کماکان سیر صعودی دارد گفت: در حال حاضر به علت بی توجهی به رعایت دستورالعمل های بهداشتی و برگزاری دورهمی ها و تجمعات میزان چرخش ویروس در جامعه بالاست.

دکتر قدیر ادامه داد: با توجه به افزایش مبتلایان تمامی تخت های در نظر گرفته شده برای بیماران کرونایی پر شده است و مراکز درمانی در این وضعیت باید به بیماران غیر کرونایی و مصدومان حوادث ترافیکی نیز خدمات رسانی کنند.

وی همچنین در خصوص کمبود کیت های تشخیص کرونا هم گفت: میزان مراجعه افراد مشکوک به کرونا به مراکز بهداشتی و تشخیصی در روزهای گذشته افزایش داشته که همین موضوع موجب افزایش مصرف کیت های تشخیصی در کشور شده است.

دکتر قدیرخاطر نشان کرد: تولید این کیت های در مقایسه با میزان مصرف آن ها کمتر است اما در عین حال تلاش می کنیم با مدیریت تجویز و پیگیری جهت تخصیص کیت های بیشتر از وزارت بهداشت مشکلی در این خصوص ایجاد نشود.

 

  • گروه خبری : اخبار اختصاصی
  • کد خبر : 46629
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید