• 1400/10/19 - 12:32
  • 184
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
دکتر سیامک محبی؛

میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در ادارات و سازمانها قابل قبول نیست

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح استان 47 درصد است، گفت: استفاده از ماسک، تهویه و چرخش هوا در فضاهای بسته و همچنین واکسیناسیون می تواند در جلوگیری از موج ششم بسیار موثر باشد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم، دکتر سیامک محبی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم، صبح امروز در حاشیه نشست هم اندیشی مدیران روابط عمومی سازمانها و ادارات استان قم، گفت: میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در قم به 47 درصد رسیده که این میزان می تواند در بعضی از شاخصه ها بالاتر یا پایین تر باشد.

وی با اشاره به پیک های قبلی اپیدمی کرونا ادامه داد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور، پنچ پیک سهمگین را پشت سر گذاشته ایم، نباید با فراموشی و عادی انگاری وارد موج ششم از بیماری شویم.

محبی تصریح کرد: در دلتا ویروس تعداد بیماران بصورت آسانسوری بالا می رفت، اما باید گفت با توجه به شدت درگیری این سویه جدید، در صورت عادی انگاری و دست کم گرفتن امیکرون شمار بیماران بصورت موشکی بالا خواهد رفت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه واکسیناسیون در جلوگیری از ابتلا به امیکرون بسیار موثر است و نباید تاثیر واکسن را نادیده گرفت، گفت: فاصله بین واکسینه شدن افراد با ورود امیکرون به کشور باعث شده که این بیماری فعلا مانند کشورهای دیگر در ایران شیوع پیدا نکند که این نشان دهنده تاثیر تزریق واکسن در سطح جامعه است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به چرخش ویروس امیکرون در کشور، جلوگیری از شیوع این بیماری ممکن نیست، اما با رعایت پروتکل های بهداشتی و تکمیل واکسیناسیون می توان این سویه کرونا را مدیریت کنیم.

محبی با اشاره به اینکه میزان تاب آوری کادر بهداشت و درمان به حداقل رسیده است و درشرایط حساس باید کنار هم باشیم، افزود: نباید حساسیت نسبت به این بیماری کم شود، انتظار داریم با همکاری و همدلی همشهریان با رعایت مسائل بهداشتی با روندی کندتر موج ششم را تجربه کنیم.

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم سپر مقابله با امیکرون، استفاده از ماسک، رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی و همچنین تکمیل واکسیناسیون است.

انتهای پیام/

  • گروه خبری : اخبار اختصاصی
  • کد خبر : 49220

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید