• 1394/02/30 - 00:30
  • 71
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

برگزاری دومین کنگره بین‌المللی و ششمین کنگره ملی "آموزش بهداشت و ارتقای سلامت ایران" در کرمانشاه

دومین کنگره بین‌المللی و ششمین کنگره ملی "آموزش بهداشت و ارتقای سلامت ایران" با حضور میهمانانی از هشت کشور جهان، از امروز سه‌شنبه (29 اردیبهشت) در کرمانشاه آغاز به کار کرد.

دومین کنگره بین‌المللی و ششمین  کنگره ملی "آموزش بهداشت و ارتقای سلامت ایران" با حضور میهمانانی از هشت کشور جهان، از امروز سه‌شنبه (29 اردیبهشت) در کرمانشاه آغاز به کار کرد.

 در این کنگره بیش از 900 نفر از مسئولین آموزش بهداشت و ارتقای سلامت از ایران و هشت کشور آمریکا، فرانسه، انگلیس، افغانستان، اکراین، گرجستان، قزاقستان و عمان حضور دارند.

آقای دکتر حسین کریم، رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در آغاز این کنگره با بیان اینکه ارتقاء سلامت از ارکان توسعه کشورهاست، اظهار کرد: آموزش بهداشت مهمترین گام در جهت ارتقاء سلامت و سرلوحه تمام برنامه های سلامت جوامع است.

ایشان خودمراقبتی فردی، خانوادگی و اجتماعی، تعهد برای توانمندسازی فردی و اجتماعی، جلب حمایت همه جانبه برای سلامت در همه سیاست‌ها، خلاقیت و نوآوری در فعالیت های آموزشی و ارتقاء سلامت، آموزش و ارتقاء سلامت در جمعیت حاشیه نشین، عدالت در سلامت و سبک زندگی سالم را از محورهای مورد بحث در این کنگره سه روزه عنوان کرد.

 

همچنین در این کنگره، مدیرکل محترم دفتر آموزش سلامت وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی بیماریهای غیرواگیر را عامل ۷۲ درصد از موارد مرگ و میر و بیماریهای قلبی عروقی را اولین عامل مرگ و میر در کشور برشمرده  گفتند: متاسفانه از جمعیت ۱۵ تا ۶۴ سال کشور، ۱۳ درصد دارای قند خون بالا، ۲۹ درصد نیز دارای فشار خون بالا، ۳۳ درصد کم‌تحرک و ۱۶ درصد چاق،۲۷ درصد دارای کلسترول بالا، ۱۰ درصد سیگاری و  ۸۸ درصد دارای تغذیه نامناسب در زمینه مصرف میوه و سبزیجات هستند که آمار نگران کننده ای است.

دکتر رفیعی فر در ادامه بیان داشتند: باتوجه به سیاست‌های کلان ابلاغی مقام معظم رهبری در زمینه سلامت به دنبال این هستیم که بتوانیم پوشش همگانی سلامت را در جامعه ایجاد کنیم و تمام خانه‌های کشور را به خانه سلامت تبدیل کنیم. دراین راستا ۴ هزار پرسنل بهداشتی کشور با ما همکاری خواهند کرد.

گفت: سلامت ماحصل همکاری تمامی دستگاه‌ها بوده و تنها وزارت بهداشت برای متولی قرار گرفتن در حوزه سلامت کشور کافی نیست و همه دستگاه‌های دولتی همچنین سه قوه باید وارد عمل شوند تا بتوانیم همه ی اماکن سطح کشور از جمله منازل، محلات، مدارس، دانشگاه ها، پادگان ها و زندان ها را به محل‌های بهداشتی و سلامت تبدیل کنیم.

وی افزود: برنامه ملی ترویج و توسعه خود مراقبتی برای ارتقای سلامت عمومی بحثی جدی در وزارت بهداشت بوده که  قوای سه گانه جمهوری اسلامی آن را پذیرفته اند. با اجرای موفق این برنامه می توان ۸۰ درصد از عوامل خطرساز که زمینه ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را ایجاد می کنند و همچنین ۴۰ درصد از عوامل ابتلا به سرطان ها را در کشور پیشگیری و کنترل کرد.

گفتنی است این کنگره که در سالن آمفی تئاتر «انتظار» شهرستان کرمانشاه برگزار می شود تا روز 5 شنبه 31 اردیبهشت ادامه خواهد داشت و بالغ بر 90 سخنرانی و 511 پوستر در این کنگره به سمع و نظر شرکت کنندگان خواهد رسید و علاوه بر ارائه مقاله و سخنرانی علمی، پنج کارگاه آموزشی نیز برگزار می‌شود.


برگزاری نمایشگاه جانبی از دستاوردهای سلامت استان کرمانشاه و صنایع دستی این استان بخش دیگری از کنگره بین المللی آموزش و ارتقای سلامت است.


 

 

 

 

 

 

 

  • گروه خبری : اخبار معاونت بهداشت
  • کد خبر : 19561
کلمات کلیدی