• 1395/02/05 - 16:44
  • 82
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
در پنجمین روز از هفته سلامت انجام گردید.

افتتاح مرکز سلامت جامعه نجاتی و سی و نهمین پایگاه اورژانس 115

مرکز سلامت جامعه نجاتی و سی و نهمین پایگاه اورژانس 115 قم صبح امروز طی مراسمی با حضور مسئولین استانی، مسئولین ادارات مرتبط با سلامت، مسئولین دانشگاه علوم پزشکی، اورژانس، نیروی انتظامی، معاونت بهداشتی و جمعی از خیرین افتتاح گردید.


مرکز سلامت جامعه نجاتی  و سی و نهمین پایگاه اورژانس 115 قم صبح امروز طی مراسمی با حضور مسئولین استانی، مسئولین ادارات مرتبط با سلامت، مسئولین دانشگاه علوم پزشکی، اورژانس، نیروی انتظامی، معاونت بهداشتی و جمعی از خیرین افتتاح گردید. در این مراسم جناب حجت الاسلام سید احمد لاجوردی نماینده محترم خانواده مرحوم نجاتی طی سخنانی ضمن تقدیر از مسولین دانشگاه در هدایت و بهره گیری مناسب از پتانسیل خیرین، ظرفیت قم را در زمینه بهداشت و درمان خوب و قابل قبول دانستند. ایشان نوید اهداء زمینی به مساحت 600 متر مربع در هر فضایی به تشخیص دانشگاه علوم پزشکی و ساخت توسط خیرین نجاتی را داده و توفیقات الهی را در خدمت به خلق برای همگان خواستار شدند.

در ادامه معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی طی سخنانی با اشاره به لزوم توسعه کیفی خدمات علاوه بر توسعه کمی ، اهتمام وزارت بهداشت را در ارتقاء نحوه ارائه خدمات بسیار ارزنده توصیف نموده و اهتمام تشکیل پرونده الکترونیک بیماران را گام بسیار بزرگی در نهادینه شدن خدمات سلامت در کشور برشمردند. ایشان همچنین به تبدیل بیمارستان شهید بهشتی بعنوان یکی از دو بیمارستان هوشمند در کشور اشاره کرده و آنرا موجب افتخار دانشگاه علوم پزشکی قلمداد نمودند. دکتر مظفری همچنین عملکرد حوزه های بهداشت و درمان را در به صفر رساندن شاخص مرگ ومیر مادران باردار و همچنین کسب رتبه برتر اورژانس قم را نتیجه تلاش یک یک اعضای تیم سلامت استان دانستند.

دکتر ایرانی خواه نیز بعنوان یکی دیگر از سخنرانان هدف از خدمت را آرامش و رفاه مردم قم دانسته و گفتند با افتخاراعلام می کنم طی دو سال گذشته زیرساختهای بهداشت و درمان شاهد جهش و تغییرات اساسی در حوزه های مختلف بوده و با خصوع و صداقت اعلام می کنم با قرارگیری بحث بهداشت و درمان در اولویت دولت یازدهم، دغدغه ای را که مسئولین در سالیان گذشته داشتند ولی به جهت عدم فراهم شدن زمینه موفق به رفع نقصانها و ارتقاء سطح خدمات نمی شدند خوشبختانه با حمایتهای هیات دولت و نگاه ویژه ای که وزیر محترم بهداشت در زمینه های مختلف داشتند رفع شده و با اجرای طرح تحول اکنون شاهد تحقق تحولی عظیم در سیستم بهدشت و درمان هستیم.

ایشان در ادامه به ساخت بیمارستان هزار تختخوابی و تامین زیرساختهای لازم جهت ساخت بیمارستانهای کوچک و افزایش تخت های بیمارستانی تا 2000 تخت اشاره نموده و اجرای طرح تحول در حوزه بهداشت را بسیار مهم تر و موثرتر از ساخت بیمارستان ارزیابی نموده و گفتند با این طرح هم اکنون با 41 مرکز سلامت جامعه و 138 پایگاه سلامت فعال در سطح شهر قم و تشکیل پرونده سلامت برای کلیه افراد ساکن در شهر با پیشگیری از بسیاری از بیماریهای واگیر و غیرواگیر در آینده ای نزدیک از صرف بسیاری از هزینه های درمانی جلوگیری بعمل خواهد آمد و تاثیر آنرا در سلامت جامعه در آینده شاهد خواهیم بود.

ایشان اظهار امیدواری کردند با عنایات حضرت حق و ائمه اطهار و لطف و نظر خیرین بخصوص خانواده محترم نجاتی در سال آینده شاهد تملک بسیاری از مراکزی باشیم که هم اکنون بصورت استیجاری در اختیار مرکز بهداشت بوده و درحال ارائه خدمات می باشند.

در انتهای مراسم با اهداء لوح تقدیر از سوی وزیر و هدایای نفیس از خانواده محترم خیر نیکوکار حاج غلامحسین نجاتی تجلیل بعمل آمد.

 

 

لازم به توضیح است این مرکز در زمینی به مساحت 800 متر مربع و زیربنای 700 مترمربع در دو طبقه ساخته و در اختیار مرکز بهداشت و پایگاه اورژانس جهت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی قرار گرفته است. کلنگ آغاز پروژه این ساختمان در هفته سلامت سال گذشته به زمین زده شده و در هفته سلامت سالجاری به بهره برداری رسید


 

  • گروه خبری : اخبار معاونت بهداشت
  • کد خبر : 23510
کلمات کلیدی