• 1395/01/15 - 13:31
  • 79
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
درادامه فعالیتهای مرکز بهداشت در قالب طرح بسیج سلامت نوروزی تا 15 فروردین

آموزش متصدیان هنگام نظارتهای بهداشتی توسط بازرسان بهداشت محیط

درصورت مشاهده موارد غیربهداشتی در واحدهای صنفی مرتبط با مواد غذایی، آموزشهای لازم در خصوص نحوه نگهداری مواد غذایی، جمع آوری اصولی زباله، روش صحیح ضدعفونی سبزیجات و محیط، شستشوی صحیح ابزار کار و دستگاهها و دقت در فروش محصولات خوراکی دارای مشخصات بهداشتی به متصدیان ارائه می گردد.

در چهاردهمین روز از فعالیت معاونت بهداشتی در قالب طرح بسیج سلامت نوروزی مرکز بهداشت که از 1 اسفندماه 94 آغاز شده و تا 15 فروردین 95 ادامه خواهد داشت  ناظران بهداشت محیط طی 228 بازدید از اماکن عمومی، بین راهی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و 21 مورد نمونه برداری آب و مواد غذایی و پیگیری 4 مورد شکایات مردمی، به بررسی وضعیت بهداشتی این مراکز و اماکن پرداختند. در طول این نظارتها بازرسان بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان با ملزم نمودن متصدیان متخلف به رعایت بهداشت فردی و محیط و رفع برخی نواقص بهداشتی در محل،  مقادیری مواد غذایی اولیه را که دارای خصوصیات ارگانولوپتیک نامطلوب بودند توقیف و معدوم نمودند. به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت در راستای آموزش همگانی و در جهت حفظ سلامت همشهریان گرامی درصورت مشاهده موارد غیربهداشتی در واحدهای صنفی مرتبط با مواد غذایی، آموزشهای لازم در خصوص نحوه نگهداری مواد غذایی، جمع آوری اصولی زباله، روش صحیح ضدعفونی سبزیجات و محیط، شستشوی صحیح ابزار کار و دستگاهها و دقت در فروش محصولات خوراکی دارای مشخصات بهداشتی به متصدیان ارائه می گردد.

 

از دیگر فعالیتهای مرکز بهداشت در روز چهاردهم فروردین می توان به 803 مورد ارائه خدمات به مراجعین مراکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی ، 154

مورد آزمایش، 148 مورد غربالگری هایپوتیرئیدی و PKU و 58 مورد واکسیناسیون توسط کارشناسان اشاره نمود.

 

 


  • گروه خبری : اخبار معاونت بهداشت
  • کد خبر : 23243
کلمات کلیدی