• 1394/01/20 - 14:18
  • 75
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

آغاز سرشماری طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت در شهر مقدس قم از 22 فروردین 94

با عنایت به اجرای طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت در شهر مقدس قم ، سرشماری از 22 فروردین 94 در سطح گسترده با مراجعه پرسشگران به درب منازل آغاز خواهد شد.

 

با عنایت به اجرای طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت در شهر مقدس قم ، سرشماری از 22 فروردین 94 در سطح گسترده با مراجعه پرسشگران به درب منازل آغاز خواهد شد.

از آنجا که جمع آوری اطلاعات دقیق نقش مهمی در برنامه ریزی صحیح برای اجرای موفقیت آمیز طرح خواهد داشت، لازم است همشهریان گرامی در هنگام مراجعه پرسشگران، ضمن دقت در ارائه اطلاعات صحیح و همچنین ارائه کارت ملی یا شناسنامه اعضای خانوار، با پرسشگران ما همکاری لازم را داشته باشند.

لازم به ذکر است پرسشگران با نشان دادن کارت شناسایی معتبر و لباس منقوش به آرم دانشگاه علوم پزشکی قم  مرکز بهداشت استان، به درب منازل شما مراجعه خواهند نمود.

 

همانگونه که همشهریان گرامی مستحضرند ؛ طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت در شهر قم پس از اعلام وزیر محترم بهداشت ،درمان و اموزش پزشکی همزمان با سفر هیئت محترم دولت به استان قم در اسفند ماه 93 رسما آغاز به کار کرد.

دانشگاه علوم پزشکی قم و معاونت بهداشتی با تشکیل ستادهای استانی و اجرائی به بررسی زیر ساختها و ترسیم نقشه راه جهت اجرای هر چه بهتر این طرح پرداخته بطوریکه تا کنون اعتبارات لازم و مجوز های مورد نیاز از طریق مکاتبات با وزارتخانه اخذ شده و جلسات کاری متعدد  ویژه این طرح در حوزه معاونت بهداشتی تشکیل و به بررسی ابعاد آن پرداخته شده است .

همچنین جلسات متعددی با مسئولین محترم استانی، استاندار ، معاونین استاندار ،فرماندار، شورای شهر و شهردار تشکیل و در این خصوص بحث و تبادل نظر شده است.

همچنین  در راستای اجرائی شدن طرح و ثبت امار دقیق جمعیت جهت ارائه خدمات سلامت به تمام ساکنین شهر قم طی برنامه سرشماری جمعیت تا کنون حدود 3/1 جمعیت شهر در 43 منطقه شهرداری یه طور کامل سرشماری شده اند و اطلاعات افراد در سامانه مخصوص سلامت ثبت گردیده است و  در این مرحله ، سرشماری از کلیه ساکنین شهر مقدس قم از روز شنبه 22 فروردین ماه 94 آغاز خواهد شد.

در زمینه برنامه های آموزشی تا پایان فروردین ماه بیش از 85% پرسنل شاغل در پایگاهها و مراکز بهداشتی فعلی جهت ارائه خدمات در قالب طرح تحول نظام سلامت آموزش می بینند و به عنوان کارشناس مراقب سلامت خانواده آمادگی خدمت در پایگاههای سلامت را پیدا می کنند.

 شایان ذکر است دوره اول آموزش مراقبین سلامت که توسط آموزشگاه بهورزی انجام شده همزمان با شروع طرح بوده و دوره دوم آموزشها بلافاصله پس از تعطیلات نوروزی شروع شده و دوره سوم از اردیبهشت ماه تشکیل خواهد شد.همچنین برنامه ریزی ها جهت آموزش نیروهای معرفی شده جدید الورود نیز در حال انجام است.

همچنین در راستای برنامه های برون سپاری خدمات تا کنون بیش از100 مورد درخواست همکاری با مرکز بهداشت در قالب راه اندازی پایگاه و مرکز سلامت جامعه به دبیرخانه معاونت بهداشتی ارسال شده که در دست بررسی می باشد و بزودی مناقصه محدود  جهت واگذاری پایگاهها و مراکز سلامت جامعه در سطح شهر به پیمانکاران بخش خصوصی برگزار خواهد شد.

در زمینه بستر سازی اجرای طرح، برنامه ها و چارچوب کلی، پیش بینی شده و شرح خدمات پایگاهها و مراکز سلامت جامعه و شرح وظایف پرسنل شاغل در آن مشخص و تدوین گردیده است .و برنامه ریزی جهت تامین تجهیزات و نیروی انسانی مورد نیاز انجام شده است.

 انشاءا... با راه اندازی اولین پایگاه و مرکز سلامت جامعه در منطقه پردیسان از ابتدای اردیبهشت ماه شاهد خدمت رسانی در قالب طرح تحول نظام سلامت در شهر قم خواهیم بود.

لازم به توضیح است در راستای اطلاع رسانی به همشهریان گرامی درخصوص سرشماری ، علاوه بر نصب بنر و لم پست در سطح شهر، توزیع بروشور و اطلاع رسانی از طریق رسانه ها، پیامکهای اطلاع رسانی جهت بیش از 50 هزار تلفن همراه از سوی روابط عمومی مرکز بهداشت ارسال گردیده است تا انشاء الله مشارکت 100درصدی همشهریان گرامی را شاهد باشیم. 

 

  • گروه خبری : اخبار معاونت بهداشت
  • کد خبر : 19036
کلمات کلیدی