• 1394/11/12 - 11:51
  • 75
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

آشنایی هیات پژوهشگران دولت ژاپن با وضعیت سلامت استان قم و بازدید از مراکز سلامت جامعه

تیم 3نفره از پژوهشگران دولتی ژاپن به جهت آشنایی با وضعیت سلامت استان قم دقایقی قبل وارد مرکز بهداشت استان شدند و از مراکز سلامت جامعه این شهر بازدید نمودند.

 

تیم 3نفره از پژوهشگران دولتی ژاپن به جهت  آشنایی با وضعیت سلامت استان قم دقایقی قبل وارد مرکز بهداشت استان  شدند و از مراکز سلامت جامعه این شهر بازدید نمودند.

این سفر به جهت همکاریهای دو جانبه پس از سفر دکتر هاشمی وزیر محترم بهداشت به کشور ژاپن و دیدار با مسئولین سلامت ژاپن انجام گرفته است. در این دیدار معاون فنی مرکز بهداشت استان به تشریح وضعیت سلامت استان و ارائه گزارشی از وضعیت ارائه خدمات در پایگاههای سلامت و مراکز سلامت جامعه پرداختند. در ادامه دکتر آقاحسنی به مراحل شروع طرح در کشور و استان و آغاز طرح در کشور برای حاشیه شهر و سکونت گاههای غیر رسمی اشاره نموده و ضمن ابراز خرسندی از پوشش صد درصدی شهر براساس برنامه ریزی انجام شده ، حضور دکتر هاشمی در بازدید سال گذشته از وضعیت سلامت قم و صدور مجوز جهت پوشش کامل شهر مقدس قم به عنوان مکانی برای توسعه طرح به سایر استانهای کشور را از نقاط برجسته این طرح  دانستند. 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم افزایش تعداد پایگاه های سلامت  به 138 پایگاه و افزایش مراکز سلامت جامعه به 41 مرکز و عدم پرداخت هزینه توسط مردم را در فرآیند ارائه خدمات اولیه سلامت را از ویژگی های مهم طرح برشمردند. دکتر آقا حسنی در ادامه گزارش خود آموزش های برنامه ریزی شده توسط وزارت متبوع  برای  تیم مرکزی و برنامه ریز سلامت و بدنبال آن آموزش تیم سلامت پایگاه ها و مراکز سلامت توسط تیم آموزش دیده را از دیگر موضوعات مطرح بر شمردند. برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکاران برای برنامه ریزی ایجاد و استقرار مراکز و پایگاهها در مناطق مختلف شهر به جهت دسترسی اسان به خدمات،  ارائه خدمت به آقایان و ارائه مشاوره های تغذیه و سلامت روان و سبک زندگی سالم و ارائه خدمات فعال از دیگر موضوعاتی بود که رئیس مرکز بهداشت استان به آنها پرداختند.

 

ایشان همراهی مراجع عظام تقلید به عنوان افراد تاثیر گذار در طرح را به جهت تشویق مردم برای حضور در پایگاه ها و دریافت خدمات از جمله حمایتها و مشارکتهای قابل توجه دانستند.

 

در ادامه برنامه هیات ژاپنی و مسئولین مرکز بهداشت از مرکز سلامت جامعه 12 فروردین بازدید نمودند. در این بازدید ضمن گفتگو با مدیر،پزشک، مراقبین، کارشناسان تغذیه و سلامت روان با نحوه رائه خدمات در این مرکز آشنا شدند. 

 

 

 

 

 

 

 

  • گروه خبری : اخبار ویژه
  • کد خبر : 22402
کلمات کلیدی