آموزش سلامت
فرآیندها
پیوندها

 

 


 

 

 

 

آمار بازدید کنندگان
بازديدکنندگان اين صفحه: 4099033
بازديدکنندگان امروز: 468
کل بازديدکنندگان: 7387535
بازديدکنندگان آنلاين: 1
زمان بارگزاري صفحه: 1.6563 ثانيه
اخبار > چگونه در سفر از نقاط آلوده به ویروس کرونا در امان بمانیم؟


  چاپ        ارسال به دوست

چگونه در سفر از نقاط آلوده به ویروس کرونا در امان بمانیم؟

 

تا آنجا که امکان دارد به سفر نروید.

اگر دچار سرماخوردگی هستید یا تب دارید حتما از مسافرت خودداری کنید.

از تماس نزدیک با همسفرانی که تب و سرفه دارند، خودداری کنید.

دست هایتان را مرتب با آب و صابون یا ژل، ضدعفونی کنید.

ترجیحا دستکش یکبار مصرف بپوشید.

مرتب دستکش یکبار مصرف را تعویض کنید. در ملاقات ها از دست دادن بپرهیزید.

از دست زدن به دهان و چشم و بینی بپرهیزید.

از ماسک برای پوشش دهان و بینی تان استفاده کنید.

اگر در حین سفر بیمار شدید خدمه سفر را در جریان بگذارید.

از دست زدن به سطوح داخلی وسیله سفر مانند هواپیما بپرهیزید.

ماسک، دستکش یکبار مصرف و پد الکلی همراه داشته باشید.

حتی المقدور غذای پخته بخورید.

از سالم بودن گوشت مصرف شده مطمئن باشید.

 

  _تغذیه مناسب در پیشکیری از بیماری کروناویروس

استفاده روزانه از مواد غذایی حاوی ویتامین «آ» (جگر، لبنیات و...)، ویتامین «ث» (فلفل دلمه ای، انواع مرکبات و...)، میوه ها و سبزی های تازه با رنگ های سبز تیره، قرمز، نارنجی (مانند سیب زمینی شیرین، هویج، اسفناج، کدو حلوایی، سیب، به و ...). میوه ها و سبزی ها قبل از مصرف باید به طور بهداشتی شستشو و ضدعفونی شوند.

مصرف روزانه آب و مایعات به میزان کافی به ویژه مایعات گرم به صورت انواع سوپ، شیر گرم، چای کم رنگ و ... مفید می باشد.

 دریافت روزانه منابع حاوی پروتئین، «روی» و ویتامین «ای» مانند گوشت ها (ماهی، مرغ و...)، تخم مرغ، دانه ها و مغزها (مانند کنجد و ارده، بادام، گردو)، حبوبات (عدس، ماش و...)

پختن کامل تمام غذاها و عدم مصرف غذاهای نیم پز و مشکوک به فساد.

دریافت روزانه لبنیات پاستوریزه کم چرب.

مصرف خورش ها و سوپ های حاوی انواع سبزی های تازه، غلات کامل و حبوبات، مانند خورش های لوبیاسبز، آلواسفناج، بامیه، کدو، سوپ جو.

 از مصرف روغن جامد و مواد غذایی حاوی چربی اشباع و ترانس (غذاهای سرخ کرده و آماده مثل سوسیس، کالباس و...)، خودداری شود.

مصرف ترشی ها و غذاهای حساسیت زا مانند ادویه های بسیار تند، فلفل قرمز و خردل، محدود شود.

 افزودن جوانه های غلات و حبوبات به غذاهایی مانند سوپ ها و... (جوانه گندم، ماش و...)

در صورت وجود کم خونی ناشی از فقر آهن و کمبود ویتامین «د» باید تحت نظر پزشک و کارشناس تغذیه از مکمل ها و یا منابع غذایی آن ها استفاده کرد.

استراحت کافی و پرهیز از دیر خوابیدن شبانه (توصیه می شود شروع خواب ساعت 10 شب باشد).

 در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر با شماره های

 36706030- 36620999-36704368  تماس حاصل فرمایید.

@qomcoronavirus         Phc.muq.ac.ir          iec.behdasht.gov.ir


١٠:١١ - سه شنبه ١٣ اسفند ١٣٩٨    /    شماره : ٣٥٤٧٩    /    تعداد نمایش : ١٩


نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر:
 

خروج