آموزش سلامت
فرآیندها
پیوندها

 

 


 




آمار بازدید کنندگان
بازديدکنندگان اين صفحه: 3774214
بازديدکنندگان امروز: 192
کل بازديدکنندگان: 6702229
بازديدکنندگان آنلاين: 1
زمان بارگزاري صفحه: 1.0140 ثانيه
اخبار > پیام های ایمنی ترافیک


  چاپ        ارسال به دوست

پیام های ایمنی ترافیک

 

 

·         رعایت ایمنی یک شعار نیست یک فرهنگ است.

·         باورهای خرافی و نادرست در مورد حوادث، راه را بر هرگونه تلاشی در جهت پیشگیری از حوادث می بندد.

·         حادثه تقدیر نیست، انتخاب است.

·         یک لحظه غفلت،  یک عمر پشیمانی.

·         تفکر ایمنی از شما شروع می شود.

·         من جهانم را ایمن می خواهم.

·         ایمنی را از خودمان شروع کنیم.

·         تا وقتی باورهایمان را در زمینه حوادث اصلاح نکنیم همچنان باید شاهد وقوع حوادث خطرناک تر و شدیدتر و از دست دادن افراد بیشتری باشیم.

·         ایمن فکر کنید و ایمن زندگی کنید تا ایمنی، عادت و سرنوشت شما باشد.

·         فردا خیلی دیر است از همین حالا برای پیشگیری از حوادث، اقدام کنید.

·         در هر لحظه ایمن زندگی کنید، شاید شانس دوباره ای نداشته باشید.

·         تنها دانستن اصول ایمنی کافی نیست، به دانسته هایتان عمل کنید.

·         همیشه ایمن ترین راه را انتخاب کنید، به دنبال راه میان بُر نباشید. راه ایمن، بهترین راه است.

·         به رعایت اصول زندگی، پای بند و متعهد باشید.

·         خطر را مدیریت کنید.

·         شما در مقابل  سلامت خود و دیگران مسئولید.

·         بگذارید اصول ایمنی، راهنمای شما باشد.

·         حوادث را متوقف کنید قبل از اینکه حوادث شما را متوقف کنند.

·         ایمنی اولویت اول ماست.

·         حین خستگی و خواب آلودگی، رانندگی نکنید.

·         با انجام رفتار رانندگی ایمن، سلامت خود و دیگران را تضمین کنید.

·         حین رانندگی از صحبت با موبایل، چک کردن پیام ها و ارسال و دریافت پیام با موبایل خودداری کنید.

·         آیا می دانید 30-60 چیست؟ 60  درصد حوادث ترافیکی در 30 کیلومتری جاده های برون شهری و نزدیک به شهرها اتفاق می افتند.

·         دلیل اصلی حوادث ترافیکی، خستگی رانندگان است که دچار خواب آلودگی شده و قربانی تصادف می‌شوند.

·         هرگز هنگام خواب آلودگی رانندگی نکنید، حتما قبل از رانندگی طولانی به قدر کافی استراحت کنید.

·         بعد از دو ساعت رانندگی، در جای مناسب توقف کنیم، یک فنجان چای یا قهوه بنوشید و 15 دقیقه بخوابید.

·         سرنشینان خودرو، لطفا حواستان به راننده باشد، هر چند وقت یکبار به صورتش نگاه کنید، با او صحبت کنید و از خواب آلود نبودن او  مطمئن شوید.

·         همه سرنشینان خودرو (حتی سرنشینان عقب خودرو) باید کمربندهای ایمنی را  ببندند.

·         بسیاری از حوادث رانندگی به دلیل استفاده از تلفن همراه است.

·         پیامک زدن و  صحبت کردن با گوشی همراه در هنگام رانندگی یکی از عوامل مهم تصادفات است.

·         با هر 10 کیلومتر افزایش سرعت رانندگی، احتمال تصادف چندین برابرافزایش می یابد.

·         استفاده از صندلی مخصوص کودک در خودرو میزان مرگ و مصدومیت را کاهش می دهد.

·         یکی از مهم ترین عواملی که موجب حواس پرتی رانندگان می گردد، استفاده از تلفن همراه حین رانندگی است. استفاده از تلفن همراه حین رانندگی، احتمال وقوع تصادف را تا 4 برابر افزایش می دهد.

·         ارسال پیامک با تلفن همراه حین رانندگی حتی از صحبت کردن با تلفن همراه نیز خطرناک تر است.

·         رانندگی تحت تاثیر مصرف الکل، مواد روان گردان و داروهای خواب آور، خطر تصادف و مرگ و آسیب ناشی از آن را تا چندین برابر افزایش دهد.

·         مواد روان گردان و داروهای خواب آور موجب کاهش تمرکز و کاهش سرعت واکنش راننده می شود و ادراک خطر او را مختل می‌کند.

·         برای داشتن سفر ایمن سه کلمه را فراموش نکنیم :

ü      ببندید : همه ما، سرنشینان خودرو کمربندها را ببندید.

ü      نخوابید: هنگام خواب آلودگی رانندگی نکنید.

ü      نگیرید: سبقت غیرمجاز نگیرید.

 

·         به صفر رساندن حوادث، نیازمند 100 درصد تعهد است.


١٠:٣٧ - سه شنبه ٢١ اسفند ١٣٩٧    /    شماره : ٣١٨٦٧    /    تعداد نمایش : ٣٩


نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر:
 

خروج