آموزش سلامت
فرآیندها
پیوندها

 

 


 




آمار بازدید کنندگان
بازديدکنندگان اين صفحه: 3774219
بازديدکنندگان امروز: 202
کل بازديدکنندگان: 6702239
بازديدکنندگان آنلاين: 1
زمان بارگزاري صفحه: 0.9828 ثانيه
اخبار > پیشگیری از تصادفات رانندگی در شب


  چاپ        ارسال به دوست

پیشگیری از تصادفات رانندگی در شب

 

رانندگی در شب چالش های متفاوتی نسبت به رانندگی در روز ایجاد می کند. با توجه به اینکه اکثر حوادث رانندگی پس از غروب آفتاب رخ می دهند نکاتی را باید رعایت کرد که خطر رانندگی در شب را کاهش دهد.

·         قبل از اینکه وارد جاده شوید از کارکرد درست تمام چراغهای بیرونی خودرو مطمئن شوید. همچنین در صورت کثیف بودن شیشه ها و قاب چراغها آنها را تمیز کنید.

·         هنگامی که هوا مه آلود است از نور بالا استفاده نکنید زیرا دید شما را کاهش می داده و ممکن است دید دیگر رانندگان را موقتا کور کند.

·         هیچ وقت نور بالای خود را به سمت اتومبیل دیگری که خود نور بالا زده است نتابانید زیرا در دید آنها و دیگران رانندگان تاثیر منفی می گذارد.

·         آیینه دید عقب خود را طوری تنظیم کنید که نور چراغ خودروهای دیگر در آن انعکاس پیدا نکند. آیینه بیشتر خودروها دو حالت دید در شب و روز را دارد که به راحتی می توانید برای کاهش انعکاس نور آن را در حالت مربوطه تنظیم کنید.

·         هنگام رانندگی در شب چراغهای داخل خودرو را روشن نکنید. اگر نیاز به خواندن نقشه دارید بهتر است اول در کنار جاده توقف کنید.

·         چشم خود را مدام حرکت دهید تا درخشش نور در بالای تپه، پیچ های جاده و تقاطع ها ببینید زیرا این نورها ممکن است نور چراغ خودروهای دیگر باشد.

·         به منظور جلوگیری از تصادف فاصله خود با اتومبیل جلویی را بیشتر کنید تا راحتتر متوجه خطرات بالقوه شدید و در صورت بروز حادثه زمان بیشتری برای واکنش داشته باشید.

·         رانندگی در شب مستلزم تمرکز زیادی است که ممکن است خسته کننده باشد. برای اجتناب ازخستگی، مکررا به چشم های خود استراحت دهید تا انرژی از دست رفته را جبران کنند.

·         قبل از رانندگی در شب از خوردن داروهای خواب آور خودداری کنید. خوردن دو فنجان قهوه تا 1 ساعت می تواند جلوی خواب را بگیرد.

·          

·         ساعت 16 تا ٢٠، ساعتهای وقوع بيشترين تصادفات شهريور ماه

·          

·         بر اساس آمار موجود از سالهای گذشته ، خواب آلودگی، عامل اغلب تصادفات شهريور ماه بوده است و اغلب حوادث جاده اي دور دوم سفرهاي تابستاني بین ساعت 16 تا 20 اتفاق مي افتد.

·         21 درصد تصادفات جاده ای شهریور سال 95 بین ساعت 12 تا 16 و 20 درصد آن ها بین ساعت 20 تا 24 اتفاق افتاده است. همچنین طبق این آمار 16 درصد تصادفات(معادل 914 فقره)، در بازه زمانی 8 صبح تا 12 ظهر، اتفاق افتاده است.

·         اما مهم ترین علت وقوع تصادفات شهریور چيست؟

·         خستگی و خواب آلودگی راننده و توجه نداشتن به جلو، عامل 39 درصد حوادث جاده ای شهریور ماه بوده و 2157 فقره تصادف به جا گذاشته است.

·         بعد از خواب آلودگی، تخطی از سرعت مطمئنه با ایجاد کردن 1113 فقره تصادف، عامل 20 درصد تصادفات اين ماه است.

·         تخلفات بعدی که بیشترین عوامل حوادث شهریورماه سال 95 بوده اند، عبارتند از: انحراف به چپ با 933 فقره تصادف(معادل 16.8درصد) و رعایت نکردن حق تقدم عبور با 826 فقره(معادل 14.9درصد)

 

·         طبق این آمار، تغییر مسیر ناگهانی خودروها نیز، باعث 2.7 درصد تصادفات (151 فقره) شهریور سال 95 شده است.


١٠:٣٥ - سه شنبه ٢١ اسفند ١٣٩٧    /    شماره : ٣١٨٦٥    /    تعداد نمایش : ٣٩


نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر:
 

خروج