آموزش سلامت
فرآیندها
پیوندها


 



 











فصلنامه دیجیتال داوطلبان سلامت 


آمار بازدید کنندگان
بازديدکنندگان اين صفحه: 5860
بازديدکنندگان امروز: 1353
کل بازديدکنندگان: 5233148
بازديدکنندگان آنلاين: 13
زمان بارگزاري صفحه: 0.8726 ثانيه
پوکی استخوان

1- فعاليت هاي ورزشي مناسب داشته باشيد.
2-از مصرف سيگار و الكل پرهيز كنيد.
3-اوقاتي را در بيرون خانه بگذرانيد تا آفتاب بتواند پوست شما را براي ساخت ويتامين D تحريك كند. اين ويتامين براي سلامت استخوانها لازم و ضروري است.
4- در مورد سلامت استخوان هاي خود با پزشك مشورت نماييد.
5-حتماٌ از مواد غذايي حاوي كلسيم به خصوص لبنيات بيشتر استفاده كنيد.بااستفاده از يك رژيم غذايي سرشار از كلسيم (كلسيم يكي از اجزاي اصلي سازنده استخوان است و غذاي روزانه شما بايد حداقل حاوي 1000 تا 1200 ميلي‌گرم كلسيم باشد) مانند مواد لبني ( پنير، ماست) سبزيجات و ميوه‌جات ( شلغم، كلم، هويج، پرتقال، حبوبات) غذاهاي دريايي ( ماهي تن و ماهي كيلكا )از ابتلا به این بیماری پیشگیری کنید.